Sunday 29 June 2014

matured ?

assalamualaikum :)
subhanaAllah indahnya di pagi awal ramadhan.
hmmm berkenaan tajuk ni, Ya Allah, kenapa masih wujud lg mereka yang tidak reti membezakan matang atau tidak ? berkenaan dengan post insta baru baru ni isu dia semakin besar, sebenarnya post itu terlampau general. dah knp ekau nak terasa lebih ? walhal yang bermasam muka aku dgn dia ? knp dia tak settle kan sendiri ? sebab terlampau lemah ? mcm tu ? ada hikmah semuanya berlaku, ada sebab aku mengambil langkah utk menjauhkan diri drpd keadaan semakin keruh, kenapa kau hanya sedar tentang kesalahan org lain, tapi tak sedar kesalahan sendiri, kau bijak, bijak berkata-kata sampai org lain tunduk dgn kata2 kau. sampai org lain pandang buruk kat org yang melakukan kesalahan yg kecil tu. kalau nak dibezakan masalah kehidupan kau dengan aku. AKU lg hebat utk tempuh segalanya. semua bekup kau sebb kau lemah mungkin. sebab tu dengan mudah kau menjatuhkan org lain. meminta org minta maaf secara baik ? padahal, respon yg diberi sangat tipis, mcmane org minta maaf kalau dah perangai macam tu. ye kau tua, aku hormat kau dulu, tp berapa kali hati ni terasa sakit dgn perbuatan kau ? KAU TAK PIKIR LANGSUNG PERASAAN ORANG! tapi kau suruh kami pikirkan pasal kau , nak suh kami melutut ? tahap kesabaran kami ada limit nya. AIRMATA hanya utk mereka yang bergelar sahabat, bukan ANDA yang tak pernah menghargai apa yang org lain pernah buat kat kau! sebab setiap kebaikan yang engkau lakukan pasti akan ada balasan yang kau harapkan. memang susah utk aku pandang tepat kat mata kau, bukan sebab takut, tapi sebab kesabaran aku dah habis limit !
AllahuAkbar.


No comments:

Post a Comment