Thursday, 9 August 2012

again :)


1

Setelah tiba di tasik yang di janjikan, hati ku terasa begitu sakit apabila melihat Adam begitu rapat dengan seseorang yang sangat ku kenali .
    “ Bella , bukan ke tu Ema yang berjalan seiring dgn Adam ? Kau okey ke tengok dorang bermesraan ? Benarkah status Ema hanya seorang adik pada Adam sedang kan dia begitu rapat dan biarkan kau menonton dari jauh ? Ohh Bella , ape lah nasib kau ? “ rungut Laila , sahabat rapat Bella.
Dengan penuh kesabaran dan dalam kepeluhan, Bella berlari ke arah Adam. Dari jauh dia hanya mampu tersenyum tawar melihat kemesraan teman lelakinya itu.  Semakin dekat dia mendekati semakin rancak perbualan mereka.
    “Sayang, kenapa pagi td bel ajak am jog am kate am tak sihat ? Bel tgk skrg shat je ? “ sambil melemparkan senyuman ke arah Ema . Lalu Ema melangkah meninggalkan mereka tapi ditahan Laila supaya melihat pertengkaran yg bakal berlaku.
    “ Bel, act am td tga mamai, am ckp cmtu tanpa perasan.  Ayang , tak marah am kan ? Am mintak maaf sayang “ sambil dia memegang tgn Bella. Tp sayang Bella menyentap tgn nya hingga terputus gelang yg diberi oleh Adam ketika ulgtahun mereka yg pertama.
Zaaapppppppp. Berselerak butir2 belian dari gelang yg dipakainya hingga menyebabkan pergelangan tangan Bella bedarah. Dengan segera tangan tersebut dicapai Adam. Tapi Bella melangkah semakin jauh. Bella yang cuba melarikan diri Berjaya dikejar Adam.  Lalu didakapnya dengan erat. Kedengaran sayup suara Bella tahan tangisan sambil meronta untuk dilepaskan.
    “Bel sayang, am minta maaf. Bel dengar apa yg am nak kata ni, am bersumpah takkan tipu bel dah” rayu Adam.
  Pakkkkkkkkkkkk . kedengaran kuat bunyi tamparan yang hinggap di muka Adam.
      “Cukup ! bel dah cukup masak dengan perangai am, dah sakit telinga dengar perlakuan sumbang am. Ckup am , cukup ! Bella bencikan am. Jangan pernah muncul depan bella lg dah. Ini kali yg ketiga bella Nampak am dengan org yg sama, SHIT ! sakit hati bella. Jgn pernah cube utk hubungi bella. Ni harta Adam  sume ni, dah tak berguna utk bella ! “ geram bella sambil melemparkan HP ksyangan nya yg dihadiahkan oleh dady Adam ke dalam tasik.
Bella belalu dengan muka yang sembap, berlalu pergi jauh meninggalkan Adam yg masih melutut di pertgahn taman tersebut. Dengan lemah longlai Ema mendekati abang sepupu kesayangnya itu.
   “kenapa abang masih sanggup setia menyembunyikan segala yang tak benar ? sampai kak Bella boleh dgr semua ni ? mana kejujuran abg selama ni ? kak bella sangat menyayangi abg, beritahu lah segala yg benar ! Ema tak nak di anggap org ketiga ! “ bentak Ema lalu membantu abg sepupunya itu bangun.
Bella yang sedang menahan kesedihan semakin bertambah keteriakan dia apabila melihat kekasihnya itu bagaikan menurut segala yang diperintah oleh Ema.
   “Ohh tuhan, adakah benar apa yang aku lakukan ? Adam maafkan Bella, ini adalah utk kebaikan Adam, Bella harus pergi jauh dari Adam, Bella takut hati Bella terluka lagi.” Bisik hati Bella.
2
“ Cik Bella, cik kena lakukan pembedahan dengan segera bagi mengelakkan sebarang kemungkinan utk cik berada dalam keadaan yg sukar kami ramalkan. Cik dikehendaki membawa ahli keluarga cik utk susulan lebih lanjut prosedur pembedahan ni. Jantung cik tak kan mampu bertahan sekiranya tekanan yg cik alami amat merumitkan.” Kata kata doctor itu semakin berlegar di minda Bella.
“Kenapa semua ini harus berlaku padaku ? kenapa ? sukarkah bagi diri ini untuk bahagia seperti orang lain ?” bisik hatinya lagi. Sedang bella kusyuk memikirkan ape yang berlaku pada dirinya, ada seseorang yg sedang memerhatikannya dari jauh. Memerhatikan bella dengan penuh kasih sayang. Adam setia mengekori kekasihnya bg mengubat rindu di hati.
“Maafkan Adam, sayang.” Bisiknya perlahan.
Sedang asyik Bella memikir, dada nya mula terasa sakit yg teramat. Bella tidak dapat menahan kesakitan itu lalu rebah di taman kampus Puncak Alam. Dengan segera di sambut oleh Adam.
Dengan cemas Adam menggoncang badan Bella bg membangunkan kekasihnya itu.
“Bella, bgn syg. Jangan wat adam mcm ni syg. Bgn bella bgn.” Katanya sambil menitiskan air mata.
Tidak lama kemudian, semua pelajar berkerumun di tempat tersebut. Ada diantara mereka yg menjerit supaya memanggil ambulan.

Bersambung.........


*kene bersiap pegi keje :)

No comments:

Post a Comment